Verksamhet 2016

23.10.2016 kl. 12:52
Det här gjorde vi

Ordförande: Viviann Westermark

Styrelsemedlemmar: Viviann Westermark (ordförande), Monica Gorbatow (sekreterare), Mona Lindström (kassör), Martina Malmberg (vice ordförande), Marina Björklöf, Anna Holmberg, Erica Karlstedt, Jonna Karlsson-Bergman och Tanja Ljungqvist.

Styrelsen har sammankommit tre gånger under det gångna året förutom det konstituerande mötet som hölls 16.2.2016.

Årsmötet hölls den 08.02.2016 på Wilhelmsdal i Ingå.

På mötet valdes Viviann Westermark, Tanja Ljungqvist och Martina Malmberg att delta i Kvinnoförbundets årsmöte på Viking Mariella 11 – 13.03.2016. .

På Svenska Kvinnoförbundets årsmöte på Viking Mariella 11 – 13.03.2016. återvaldes Tanja Ljungqvist till vice ordförande för verksamhetsåret tillsammans med Ann-Sofie Backgren och Katinka von Kraemer.

Kvinnodagen 8.3.2016 firades traditionellt med lunch på Delta i Ingå.

Kvinnoförbundets medlemmar deltog aktivt på Ingådagen.

Den 28.6.2016 deltog några medlemmar i en sommarutfärd till Raseborgs slottsruiner. Utfärden ordnades av Svenska Kvinnoförbundet i Ekenäsnejden r.f.  Några medlemmar från Kvinnoförbudet i Hangö deltog också.

Under utfärden diskuterades respektive lokalavdelnings verksamhet.

Man kom överens om att Hangö ordnar nästa års sommarutflykt.

Styrelsen sammankom hos Tanja Ljungqvist 3.11.2016 för att planera verksamheten för resten av året.

Nästa möte hölls 20.11.2016. Tanja berättade on sin resa till USA som ordnades av Kvinnförbundet.

25.11.2016 Ljus inte våld kampanjen med utdelning av ljusreflexer på dagen och föreläsning av Jonna Karlsson-Bergman om flickors hälsa och välmående i skolorna på kvällen på Galleri Karaija.

Under året har styrelsen jobbat med att uppdatera medlemsregistret.

Föreningen har beviljats aktivitetsbidrag av Kvinnoförbundet för sin verksamhet.

Under året har föreningen aktivt försökt värva kandidater till kommunalvalet 2017