VERKSAMHET 2017

05.03.2018 kl. 10:42
Verksamhetsberättelsen för år 2017

Verksamhetsberättelse för 2017

Svenska kvinnoförbundet i Ingå r.f.

Medlemmar: 55 st.                Medlemsavgift: 15,- €

Ordförande: Viviann Westermark

Styrelsemedlemmar: Viviann Westermark (ordförande), Monica Gorbatow (sekreterare), Mona Lindström (kassör), Martina Malmberg (vice ordförande), Marina Björklöf, Erica Karlstedt, Jonna Karlsson-Bergman och Tanja Ljungqvist.

Verksamhetsgranskare: Margita Nylander och suppleant  Deisi Nordlund och Margita Björklöf.

Styrelsen har sammankommit två gånger under det gångna året förutom det konstituerande mötet som hölls 28.2.2017.

Årsmötet hölls den 28.02.2017 på Wilhelmsdal i Ingå.

På mötet valdes Viviann Westermark och Tanja Ljungqvist att delta i Kvinnoförbundets årsmöte i Vasa 18 – 19.03.2017. Samtidigt valdes Viviann Westermark till ombud för Svenska folkpartiets kretsmöte i Ingå 28.4.2017.

Kvinnodagen 8.3.2017 firades på Café Candis i Ingå med Veronica Rehn-Kivi som föreläsare.

Under våren deltog Kvinnoförbundets medlemmar i olika kommunalvalskampanjer.

Fyra av våra fem kandidater blev in valda i kommunfullmäktige, Eivor Björklöf, Marie Bergman-Auvinen, Tanja Ljungqvist och Annika Wide.

Kvinnoförbundets medlemmar deltog aktivt på Ingådagen.

Den 28.6.2017 deltog några medlemmar i en sommarutfärd till  Fyra Vindarnas hus i Hangö. Utfärden ordnades av Svenska Kvinnoförbundet Hangö r.f.  Medlemmar från Kvinnoförbundets lokalavdelningar i Hangö, Ekenäsnejden och Ingå deltog.

Under utfärden diskuterades respektive lokalavdelnings verksamhet.

Man kom överens om att Ingå ordnar nästa års sommarutflykt.

2017 Ljus inte våld kampanjen med utdelning av ljusreflexer på dagen. Tanja Ljungqvist, Martina Malmberg och Erica Karlstedt deltog.

Styrelsen sammankom hos Martina Malmberg 26.11.2017 för att planera verksamheten för resten av året.

Under året har styrelsen jobbat med att uppdatera medlemsregistret.

Föreningen har beviljats aktivitetsbidrag på 200€ av Kvinnoförbundet för sin verksamhet och 300€ av Ingå SFP:s lokalförening för kommunalvalsunderstöd.