Sommarutfärden 16.6.2018

02.06.2019 kl. 14:25
Detta gjorde vi

Verksamhetsberättelse för 2018

Svenska kvinnoförbundet i Ingå r.f.

Medlemmar: 54 st.                Medlemsavgift: 15,- €

Ordförande: Viviann Westermark

Styrelsemedlemmar: Viviann Westermark (ordförande), Cindy Höckert (sekreterare), Patricia Wessman (kassör), Martina Malmberg (vice ordförande),  Erica Karlstedt, Monica Gorbatow och Tanja Ljungqvist.

Verksamhetsgranskare: Margita Nylander och suppleant Deisi Nordlund och Margita Björklöf.

Styrelsen har sammankommit fyra gånger under det gångna året förutom det konstituerande mötet som hölls 10.2.2018.

Årsmötet hölls den 10.02.2018 på Wilhelmsdal i Ingå.

På mötet valdes Viviann Westermark, Erica Karlstedt  och Tanja Ljungqvist att delta i Kvinnoförbundets årsmöte i Åbo 24-25.03.2018. Samtidigt valdes Tanja Ljungqvist med Viviann Westermark som ersättare till ombud för Svenska folkpartiets kretsmöte i Lovisa 19.4.2018.

Kvinnodagen 8.3.2018 firades på Café Candis i Ingå, Marina Holmberg, chefredaktör på Västra Nyland, berättade om jämställdhet i media

Kvinnoförbundets medlemmar deltog aktivt på Ingådagen.

Kvinnoförbundet i Ingå var i år värdförening för den årliga västnyländska träffen 16.6

Vi besökte Fagervik Gård med Petra Bussman som guide

Vi åt lunch på Scola i Barösund och Margita Björklöf berättade om livet i skärgården

Medlemmar från Kvinnoförbundets lokalavdelningar  i Ekenäsnejden och Ingå deltog.

Under utfärden diskuterades respektive lokalavdelnings verksamhet.

Man kom överens om att Ekenäs ordnar nästa års sommarutflykt.

Ljus inte våld kampanjen med utdelning av ljusreflexer på dagen. Martina Malmberg, Patricia Wessman, Viviann Westermark och Erica Karlstedt deltog.

Under året har styrelsen jobbat med att uppdatera medlemsregistret.

Föreningen har beviljats aktivitetsbidrag av Kvinnoförbundet och SFP:s lokalavdelning för sin verksamhet.

Riksdagsbesök tillsammans med Kvinnoförbundet i Vanda 16.1.2019, värdinna Veronica Rehn-Kivi